Шта је потребно припремити за славу - MOJA BABUSNICA- Forum
MOJA BABUSNICA
Saturday, 2016-12-10, 11:21 PM
Login forma
CAT
200
podeli
ANKETA
Rate my site
Total of answers: 5
Statistika
Pretrazi
Prijatelji
  • Create a free website
  • Online Desktop
  • Free Online Games
  • Video Tutorials
  • All HTML Tags
  • Browser Kits


  • Welcome Guest | RSS
    Шта је потребно припремити за славу - MOJA BABUSNICA- Forum
    [ Nova poruka · Clanovi · pravila na forumu · Trazi · RSS ]
    Page 1 of 11
    MOJA BABUSNICA- Forum » DRUSTVO I NAUKA » RELIGIJA » Шта је потребно припремити за славу
    Шта је потребно припремити за славу
    ADMINDate: Tuesday, 2011-05-03, 11:16 PM | Message # 1
    Major general
    Group: Administrators
    Poruka: 346
    Reputation: 0
    Status: Offline
    Шта је потребно припремити за прослављање Крсног Имена - славе?
    Пре славе у дому свечара обавља се водоосвећење: свештеник освећује воду - свети водицу; а на дан славе у цркви или у дому благосиља кољиво (жито) и славски Колач, који унакрст пресече и виномпрелије.
    Дакле, за славу је потребно:

    - осветити водицу у своме
    - припремити славски Колач од пшеничног брашна
    - славску свећу
    - жито (кољиво)
    - црвено вино
    - тамјан
    - и зејтин. У
    богослужењима Православне Цркве све има свој узвишени смисао и нарочито значење, па је такои код славских обреда.

    Славски Колач представља жртву - жртву благодарности Богу што смо кроз Господа Исуса Христа и Његово Cтрадање спасени од пропасти која би нас постигла због наших грехова. Крстообразно пресецање славског Колача представља Cтрадање Христово ради нас, а преливање пресеченог Колача вином (које символички представља Крв) -значи да смо Христовом Крвљу очишћени од грехова својих.
    Славска свећа, која треба да је од чистог пчeлињeг воска, такође означава жртву- -најчистију и најневинију: као што пчеле праве мед, скупљајући сладак мирисни сок са разних чистих и мирисавих цветова, тако и молитва свечара и његове породице треба да потиче из његовог чистог срца и неукаљане мирисне душе. Осим тога славском свећом изражава се свечаност празника и радост домаћих. Њоме се joш изражава и то да су свечари и чланови његове породице синови Светлости, која просветљује свакога човека (Јов. 1:9), а не синови мрака. Јер као што светлост свеће разгони мрак, тако и светлост Христове божанске науке разгони таму у којој се незнабошци налазе. Славска свећа је, дакле, символ жеље и тежње свечара:
    - да упознају Светлост живота Господа Бога и Његовог Сина Исуса Христа,
    - да светлост Божија просветли разум њихов, осветли и оснажи врлине у њима i uputi их да време на земљи проведу у беспрекорном хришћанском животу
    - и да хришћанска љубав запламти у њиховим душама, као што пламти и пламен њихове славске свеће!

    Славско жито - кољиво. (Занимљиво је поменути како је кољиво установљено. Цар Јулијан звани "Апостат" - отпадник - који беше примио хришћанство у младости, а кад је постао цар одрекао се Христа и постао поново идолопоклоник и велики прогонитељ хришћана, знајући да хришћани посте Велики пост, а нарочито прву недељу овога да би се причестили, хтео је да наруши прописе хришћанске Цркве. Зато тајно нареди управнику Цариграда да се све што се на тржници налази за јело, покропи крвљу жртава које се приносе идолима, како би се хришћани оскрнавили. Али св. Теодор Тирон преко патријарха цариградског Евдоксија јави хришћанима да ништа не купују на тржници за јело, већ да кувају кољиво - пшеницу са медом - и то једу. Они тако и учине и целе прве недеље Великог поста јели су само кољиво. У спомен тога Православна Црква је увела кување кољива и оно се даје народу у петак и суботу прве недеље Великог поста после службе. Доцније је уведено у употребу и при прослављању Крсног Имена - славе. И сада се у петак прве седмице Великог Васкршњег поста (уочи Теодорове суботе) за успомену на св. мученика Теодора Тирона, код свих православних хришћана освећује кољиво истом молитвом као што се код нас освећује о Слави).
    Кољиво се спрема као жртва захвалности Богу за дате земаљске плодове, а у спомен Светитеља кога славимо, као и за успомену на оне наше претке који су у вери живели, и на оне који су за веру дали своје животе.
    Славски обреди и обичаји врше се за живе на земљи - за њихово здравље, напредак и благостање, али сасвим је природно да се хришћанин сети и живих душа својих умрлих предака и сродника, и да се помоли Богу за њих приликом прославе Светитеља, њиховог заједничког заштитни-ка, којег су и они славили и коме су се и они у молитви обраћали.
    Треба нарочито нагласити: да се кољиво о слави не спрема за покој душе оног Светитеља који се слави, као што неки погрешно мисле! Сви су Светитељи живи и налазе се пред Господом као наши заступници и молитвеници! Зато се славско кољиво спрема за све славске дане, па и за св. Арханђела Михаила, св. Илију, као и за Богородичне и Христове празнике!
    Шећер који се меша са куваном пшеницом, означава блажен живот - живот небеске сладости праведних хришћана после смрти, који су они својим животом и делањем на земљи заслужили. Зејтин, који се у кандилу прислужује, такође представља жртву Богу.

    Тамјан, односно кађење тамјаном, означава нашу молитву која треба да потиче из чистог срца како би Господу била пријатна и драга, као што је нама благ и пријатан мирис тамјана и измирне, којима се кади.

     
    MOJA BABUSNICA- Forum » DRUSTVO I NAUKA » RELIGIJA » Шта је потребно припремити за славу
    Page 1 of 11
    Search:

    Make a free website with uCoz Copyright MyCorp © 2016